onsdag 20 juli 2011

Det löser sig

Efter jag vet inte hur många olika varianter och transportsätt ser det nu ut som att Otto äntligen ska komma sig till Skottland och till Penny. Först försökte vi med Thrust men då vänsterhanden inte visste vad högerhanden gjorde kändes det lite förtroendeingivande att sända min lilla prins med dem. Att flyga till Bryssel därefter bil och färja är en variant men det tar mycket tid och jobbigt att arrangera. I nuläget kan hundar endast flygas in till England/Skottland via London och som Cargo till en löjligt hög summa. Efter många timmar med mail och telefon från båda håll så ser det som att det är den enklaste lösningen som fungerar. Häromdagen kom jag på att jag hört om en uppfödare som jag träffade på Robur-träffen som skulle åka till England /Skottland med sin vallhund under hösten. Efter kontakt med henne visar det sig att hon kan ta med sig Otto i sin bil i början av september........ YEAHHHHH  
Nu återstår endast det lilla problemet att få ner Otto till Värmland för vidare transport då jag förmodligen fortfarande är på fjället denna tid......... MEN det är ett litet problem och nu finns det tid att hitta en lösning på det. Dessutom får Otto vara med på fjället under några veckor vilket jag tror han kommer att uppskatta!! Det kommer dock att bli svårt att skiljas från min lilla prins ......



Inga kommentarer: