måndag 17 september 2012

Trötter

Gäsp, uff vad seg jag är idag. Bilen landade i Krok 05.50 denna morgon. Det var en seg resa efter 2 dagar på fjället. 

Vi är bortskämda med "snälla"fjäll här i Jämtland, de har inte lika snälla fjäll norrut, rep och säkerhetslina hade varit bra på nervägen :-)

I går hade vi betydligt flera ripor på vingarna än lördagen, men det var svårt , inte blev det bättre av att vi fick gå i sidvind/medvind hela dagen. Planen lades upp för att få den bästa marken i motvind, men såsom det ofta är, när vi vänder  så vänder även vinden.

Dessvärre blev fåglarna vi hade dåligt utnyttjade, det blev många stötar, även Godis stötte och var orolig långt ut men jag är ändå nöjd med henne , hon gick upp sig utöver dagen och i sista släppet gick hon som jag önskar att hon alltid ska göra.

Prazzel började lite tamt, hon kändes överladdad  men även hon gick upp sig. Hon fixade ett fågelarbete på nyslagen ripa i medvinden, hon skötte sig mycket bra trots provokationen när partner är på väg in i situtaionen och var helt lugn i flog och skott. 

Jag blev så glad när hon fick sin 1 UKL, det är alltid lika roligt att få 1:an på unghunden och det spelar ingen roll hur många hundar man har , glädjen över att få se hur unghunden lyckas är lika unik varje gång det sker.

Är så glad över lilla Prazzel, hon blir alltmera lik sin mormors mor Ditzie (nr 1, född -93) , inte bara utseendet utan även i fågel. 
Det var det jag hoppades på när jag gjorde parningen mellan Troy och Mim , att jag skulle få tillbaka Ditzie egenskaper, men det finns inget facit så man kan aldrig  vara säker på vilket utslag det blir....
Prazzel är ännu ung och allt kan hända, men rätt förvaltad kanske hon kan bli det jag hoppades på i teorin :-)







2 kommentarer:

Miranda sa...

Underbara bilder och det är så kul att du har en sån historik bakom dina hundar! Ha en fin kväll!

Miranda sa...

Hörrö...komihåg att hålla tumma åt mig till helgen ♥