måndag 19 juli 2010

Efter kurs


En av mina många medhjälpare
De röda vid ringside

Hela gruppen samlad

I
dag har det varit dagen-efter kurs. Städat och plockat, åkt iväg med skräp till återvinningen, pantat burkar och flaskor och röjt både här och där.Det blir lätt ganska rörigt när det är många personer på samma ställe i några dygn. Igår eftermiddag när alla åkte var det som att dra ner en rullgardin, kände mig knappt kontaktbar, även kursdeltagarna såg lite småslitna ut, det är jobbigt att vara på kurs :-)
Kursdeltagarna har varit otroligt duktiga,de låg på en hög nivå redan från start , trots det har alla hundar utvecklats under dessa 3 dagar. När jag började med kurserna för 10 år sedan var det alltid ett eller flera råskinn med, nu för tiden är alla hundar mycket arbetade med redan från start.
Kursens rockie blev Sussi och Jozz, en stor hane som är urstark, dag 1 låg föraren på sin hund när det flaxade av duvvingar runt honom, dag 3 stod han lugnt kvar med föraren på avstånd när en duva for i luften framför honom. Bra jobbat av Er båda :-)
För övrigt klarade alla hundar galant av att ha fåglar i luften med förarna på rejält avstånd. Jag blir inte förvånad om flera av dessa hundar kommer att återfinnas på resultatlistorna från höstens jaktprov.
Söndagens duvcup vanns av GS Aja som hade 3 fågelarbeten, även denna söta dam hade en enorm utvecklingskurva, efter fredagens träning var hennes förare rejält nedslagen , jag försökte lugna honom och säga att han inte skulle oroa sig..... och jag fick rätt.... han var desto högre i hatten på söndagen. Stort Grattis till Aja med förare John.

Tack till alla duktiga förare och hundar, tack till de som satt på ringside och stort tack till mina duktiga medhjälpare .
Jag ska lägga ut mera bilder i morgon men nu tog orken slut...

Inga kommentarer: