måndag 5 juli 2010

Sol och bad


Ute i frihet


Finaste mamma Häkza

Vad har du hittat??

Vaaa??


Undrar om jag orkar dricka upp allt....
Är du blöt.....


Vems är pinnen?

Den är min (blå hane)
Jag sitter bara häroch ser söt ut (Nikez)

Jag kan simma

Fasiken vad kallt det var...

Efter dagens möten och efterfix åkte jag hem och ägnade mig åt valparna. Först fick duvorna komma ut, de är nu helt tama och kommer på min visselsignal. Det innebär att det ibland blir missförstånd, när jag visslat på valparna kommer duvorna och sätter sig vid mina fötter och tror att det är deras mat, ingen katastrof ännu så länge men en mordisk valp kan lätt ta en tam duva....

Tog sedan valparna i bilen och åkte ner till sjön så de fick känna på vattnet, det var superspännande att springa runt på stranden, massa roliga saker att leka med, petflaskor, stora pinnar och mattes skor som nästan hamnade i vattnet.
Jag gick ut i vattnet och visslade, lilla rosa tiken visade att hon är tuffingen och simmade ut till mig ( det var inte mer än 3 meter men det är långt för en liten valp) efter lite övertalning kom även blå hane, resten bangade simturen. Åkte hem och klippte gräset, gräsklipparen och dammsugaren är endast en konkurrent som skall besegras så det var bara att lägga ner gräsklippningen tills de 5 hade somnat.



2 kommentarer:

TvåÄndsStickan sa...

vilka underbara bilder. Favvobilden är "fasiken vad kallt". Så underbar med öronen rakt ut. Den kan du använda i reklam.
Kram kram i massor

Unknown sa...

Reklam för badvänlig temp i Kallsjön :-)
Kram