torsdag 11 november 2010

Hundfoder























Nu har det snöat oavbrutet sedan i går natt, jag hoppas denna snö ligger kvar, det blir så mycket ljusare och renare ute. Hundarna blir rena och jag slipper ha skurhinken framme hela tiden. Kanske jag skulle våga mig på att lägga på mattor på golvet utan att det blir leriga hundtassar på dem efter 5 minuter.


Det jobbiga med snön blev att hundfoder leveransen inte tog sig upp för backen och 4-hjulingen startade naturligtvis inte, det blev många omlastningar innan maten äntligen var på plats, det var nästan en lättnad att hälften var restat.


Hundarna gillar i alla fall snö, valparna är helt tokiga , far runt som mullvadar mera under än ovan snön. Det är snart dags att ta fram skidor & dragselar,  att dra är något som mina hundar ääääälskar, det är nästan lika skoj som att jaga. Att låta hundarna dra släde eller på lina och skidor är både rolig och nyttig träning för både hundar och förare, som mest brukar jag ha 6 hundar som får dra resten springer lösa bredvid. Det gäller bara att det inte är FÖR snabbt före när man har 6 springsugna settrar framför skidorna, det är tur att min slinga börjar med en lång motförsluta :-)

2 kommentarer:

Dernole sa...

Vilken häftig syn, och en dröm för en ikke så skidkunnig. BTW du får fixa iordning en kärra på hjul så hundrna kan dra upp maten själva :)För den backen upp är inte att leka med...
Kram

Unknown sa...

Bra idé Helene, jag får klura på det :-)
Kram