måndag 21 november 2011

Helgen som gick

Helgen har gått i valpbesökarnas tecken samt lite småfix hemma och naturligtvis en lång regnig promenad med egna och semesterbesökande hundar har också hunnits med, med 15 valpar som ska ha mat flera gånger per dag kommer jag inte så långt bort från gården.

Det fantastiska vädret fortsätter i dag, jag är så tacksam för att det inte är kallt , det gör att valparna kan vara ute kortare stunder och göra ifrån sig efter sömn och mat, de är superduktiga . Har tagit fram valpkojjan som står utanför trappan, därinne är det varmt och gosigt, efter uträttat ärende på gräset går de in och lägger  sig en stund när  jag städar valprummet inne.  



Nu ska jag prova att fota alla de små, inte det enklaste att få till utan hjälp men jag ska göra ett försök, kanske jag lyckas lära dem sitt :-)



















* Ett foto på O-kullen  från våren , då  7 veckor 

Inga kommentarer: