måndag 21 november 2011

Q valpar 3,5 vecka

tikar rosa, röd, beige
tikar gul,cerice, svart

gul, cerice, svart

rosa, röd, beige
hanar grön, ljusblå, marin, blå m blommor













Q valparna fick börja äta mat lite tidigare än vanligt redan vid 2,5 vecka, för enkelhetens skull började jag samtidigt med båda kullarna. Första målen består av köttfärs blandad med lite vatten och äggula, dag 3 börjar jag med köttfärs utblandad i modersmjölkersättning,  naturligtvis snuttar de på mammorna hela tiden och forsatt är nog mammas mjölk godast. Från och med idag äter valparna Robur Breeder XL väl uppblött och mixat till en välling, ibland smyger jag ner lite fiskbullar, köttfärs eller något annat smaskigt. Jag anser att hundar ska kunna äta allt och därför vänjer jag valparna med att de ska bli allätare, för mig är det självklart att hunden ska få rester om de är lämpliga för en hundmage.


Båda kullarna har fått klorna klippta 2 gånger och fått sin första avmaskning vilket inte alls gillades, de grinade illa över att behöva svälja den äckliga Banminth pastan.


Båda mammorna med sina valpar bor nu inne i valprummet,från början var de mycket noga med att lägga sig i rätt låda och med rätt mamma men nu ligger de huller om buller och mammorna diar glatt varandras valpar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så fina valparna är,du har fått fram en kull riktiga charmtroll !

Micke Öberg Älvsbyn

Unknown sa...

Ja Du Micke, de flesta valpar är ju söta men fördelen med dessa är att de är otroligt charmiga som vuxna också ...... ;-)