lördag 31 maj 2014

Vuxen tik till salu SÅLD

Jag har beslutat mig för att IRVS Anji (Rubra Alba Angelina) är till salu, hon passar inte in i flocken då hon har problem att anpassa sig, hon passar bättre hos någon med få hundar då hon kräver mycket uppmärksamhet. Dessutom vill jag hellre lägga tiden på hennes dotter Llyr.
Jag har lagt mycket tid på Anji som blir 5 år i juni. Från att inte ha jagat eller tagit stånd är hon nu en mycket god sökare, hon står och hon sekunderar, reser fågel villigt och är lugn i flog, apporterar.

Hon är van att vara i hundgård och inne i hus, lugn inne och i hundgård, gillar att åka bil, älskar att jobba. Jag har haft henne som draghund både i spann och på lina samt kickbike, hon är en slitvarg, hon gillar även vatten, att simma och vattenapportera.

Anji är startad på jaktprov 2 gånger med bra kritik dock ingen premie, hon har EXC på utställning. Naturligtvis HD fri, B. Hon är heditärt fri från CLAD (dvs båda hennes föräldrar är fria ) Anji har haft en valpkull födda i december 2013

Anji  behöver en fast men vänlig hand och mycket aktivitet precis som de flesta settrar, här finns chansen till en färdig jakthund till hösten. Hon har mest varit på fjället men även några turer på fält med rapphöns och fasaner, i skogen är hon lite vidsökt men det är en träningssak.

Anji är SÅLD

För mera info och intresse ring mig 070 6564727













Inga kommentarer: