måndag 6 september 2010

Bilder från jakten

jägare









Lill-Tasha




Tasha
Häxza
Filuran


Bleika
Baktung ripa som försöker komma på vingar
















































Då är vi hemma efter 25 dagar på fjället, jag lovar att det känns i kroppen. Jag tror att några dagars vila kan göra underverk :-)
Även hundarna är trötta,de är nöjda med att vara hemma igen .
Jag är nöjd med det jobb hundarna gjort, mina förstaval Bleika & Hedda har inte gjort mycket fel under dessa dagar.  Hedda är en fulländad   fallapportör och det har hon varit i flera år, Bleika håller sig de flesta gångerna.....men även hon börjar bli lite het när det ramlar fågel
Häxza har skött sig bra ,hon är mycket precis med sin nos men kan bli lite egenrådig ibland, precis som sin mor.

Filuran har ett fint sök och hittar mycket fågel men det saknas lite på dressyren för att det ska vara helt på topp.
Ditzie har skött sig fint, jag hoppas att hon kan behålla det självförtroendet som hon nu byggt upp.
Lill-Tasha som är allt annat än liten har utvecklats massor, har haft några korta stånd,avslutade med en perfekt sekundering långt ut. Hon har ett riktigt bra sök,saknar lite klipp i steget. Vi får se vad det blir av den fula ankungen.......
Kazzan & Mim har jagat på annat håll och Iona har varit hemma och passat huset.


Som Ni ser på bilderna har vi haft tur med vädret , jag har använt mina  regnkläder under en eftermiddag.

1 kommentar:

Miranda sa...

Du har så underbara bilder, Kina <3