söndag 12 september 2010

Mera från Dundret













Morgonen började med lite moln på himlen, snart såg vi dimman komma in men vid uppropet var den borta och det såg ut att bli en bra jaktdag. Jag hade 2:a släpp med Bleika , det tog inte lång stund innan hon stod, en liten kull lättar precis framför henne och hon är helt lugn, som vanligt är jag helt koncentrerad på hunden och ser inte om det har fällts fågel eller inte. Men jag får order om att skicka henne på apport, det gör hon galant, hittar snabbt en vingad ripa som hon hämtar in till mig. Efter första rundan ligger Bleika på topp, nästa släpp sker i tät dimma vilket jag inte alls gillar. Jag släpper sällan mina hundar på jakt i  dimma tycker det är obehagligt. Naturligtvis tappar jag bort Bleika när sikten är ca 30-50 meter , uff vad nervöst. Men hon fanns där jag tappade henne varje gång . Resten av sina 4 släpp gick hon däremot mycket fint. Dagen slutade med  
1 SKL för Bleikas del.... Gällivare resan gav utdelning :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

härligt!!!! Grattis
Hoppas det går i arv.
Lena & Luzen

Unknown sa...

Tack Lena !!!!
Jag räknar så klart med att alla premier är nedarvbara :-)))

Rose-Marie sa...

Stort GRATTIS!!! Du och dina hundar är sååå duktiga! Kram Rose-Marie