fredag 17 september 2010

Nyduschad





Då var det fredag och bilen skulle packas för att köras till Bruksvallarna.. Men innan dess var det mycket som skulle fixas, packade gjorde jag i går ( det mesta) . Jag flängde runt för att komma ihåg vad jag hade glömt :-) samtidigt som jag dammsög och torkade golv och hängde tvätt ............. matade och städade hos valparna , måste ringa några samtal och..... Men jisses, Häkza ska på utställning idag och hon MÅSTE duschas och tovorna måste bort och lite trimning skadar inte heller.......
Då är det bara att hoppa in i duschen ,lika bra att jag duschar själv samtidigt, jag blir ändå blöt.
Häkza blir trimmad och duschad i Masterpets väldoftande vanilj schampo ( vanilj är min favoritdoft) får även en vända med det lika väldoftande balsamet. Sent kom vi iväg men eftersom Gordon var sist så skulle jag nog hinna, på vägen hann jag även lova att ställa ut en Engelsk setter som var hund nummer 6 ...... skulle även hinna lämna av Kazzan som skulle på jakt med en god vän ( NEJ jag lånar normalt inte ut mina hundar, endast till mycket speciella vänner )
Utställningen började kl 16, prick 16 parkerade jag bilen. Regnet fullkomligen vräkte ner, Häxza ville inte gå ur bilen , hon trippade runt som en liten fröken och ville inte bli blöt om tassarna , detsamma skedde i ringen som var mer eller mindre under vatten. Vi sprang och vi sprang och Fröken Häxza trippade och ville inte bli blöt om sina väl manikyrerade tassar men till slut så visade hon upp att hon visst kan springa och till och med gör det riktigt elegant så hon fick sitt CERT.
Jag visade även Z Jozz, som var på sin första utställning , det blev 1 pris i UKL med HP, det var nära CK så nästa gång Sussi då får du fixa det. Z. Lekz fick 1 junkl med HP.

I morgon ska jag döma i SKL, hade helst startat med Bleika men nu får min super handler den äran ....

Inga kommentarer: