torsdag 30 september 2010

Bye.......

Zettertjärns HM Peter Ross ....
..still going.......

Idag har det varit stora valp hämtardagen vilket innebär städa , baka , bada valpar, skriva papper och dricka massor av kaffe *hehe*
Idag var det sommarväder, man kunde sitta ute i solen och dricka sitt kaffe och prata valp och då kunde man fuska liiite med städningen.
Det är superskoj när "gamla" valpköpare kommer tillbaka, i den här kullen är det 4 som köpt hund av mig sedan tidigare. Det känns som att bra betyg att de vill återkomma.
Olina flyttar till Verdal och stora syster Xtra Beauty (Fiera-Blesen) som närmar sig 12 årsdagen. Oliver flyttar till Tronheim och till Peter Ross ( Hoppzan-Mirax) som blir 11 år i december.

Det känns väldigt lugnt här hemma med endast 7 valpar kvar, alltså en normal kull. Just nu ligger de inne på fårskinnet och sover , de tycker det är så mysigt att få vara inne och jag tror de är xtra snälla så att jag inte ska märka av dem. De ska få sova inne i natt, Tasha är barnvakt. Jag är mycket förvånad över att den klumpiga burdusa långbenta tonåringen är så otroligt, försiktig och duktig med valparna . Kanske kommer hon att överraska mig i andra sammanhang också den fula ankungen.

Nu är det dags för en dusch innan sängen kallar, jag tar med mig 3 valpar in i duschen så slipper jag bada dem i morgon.....



2 kommentarer:

Barbro sa...

Ja Kristina, visst är det ett bra betyg inte bara åt uppfödningen utan kanske ännu mer åt dig som uppfödare att valpköpare kommer tillbaka. Då har man tagit hand om sina valpköpare efteråt också.
Vi har också haft återkommande valpköpare och det är kul. Även om man ibland inte tycker att man haft tid att ställa upp som man borde.
Så ta åt dig och njut av att valpflocken krymper. För visst är det skönt när de får komma till sina hem och få mer uppmärksamhet och tid. Har man 12 valpar blir det inte mycket tid till var och en i den åldern.
Trevlig blogg du har!
Kram
Barbro

Unknown sa...

Tack Barbro!
Superskoj att du tittar in här och lämnar ett avtryck.
Visst känner man sig otillräcklig ibland när det gäller sina valpköpare men vi kan bara göra vårt bästa ......
Ha en skön helg!
Kram
Kina