torsdag 17 februari 2011

My I present for You....





..... Angelina, en röd och  vit tik född i juni 2009.
Nej, hon är inte en Engelsk setter, hon är en Irländsk röd och vit setter. För Er som känner mig kommer inte detta val av ras som någon större överraskning. Jag har sedan slutet av 80-talet då jag såg en riktigt bra ungtik av denna ras sagt att jag en dag ska ha en sådan....man kan väl säga att en dag nu har kommit :-)
Jag har under åren haft ögonen öppna efter en bra representant av rasen ,bl a har jag tittat på dem under jaktprov i Skottland, dockhar inte rätt individ eller rätt tillfälle dykt upp men av en tillfällighet dök då denna lilla tik upp.

Angelina känns lite tungvint att säga så här får hon rätt och slätt heta Anji, så som det låter.
Resan hem gick fint, hon låg lös bak i bilen utan att säga ett ljud, hon ser ut att vara en trygg varelse, eftersom hon direkt tydde sig till grabbarna bus så fick hon dela lya med dem i natt på ett fårskinn i hallen,det gick helt fint,inte ett ljud på hela natten.
Hon ser lite blek ut måste jag erkänna men man vänjer sig :-)))  Hon är väldigt luftig och muskelfattig men det ska vi snabbt råda bot på. Hon ska få sina chanser, jag hoppas att hon tar vara på dem. Mitt mål är att hon ska vara klar för jaktprovsstart under våren .
Anji har så långt funnit sig väl till rätta och provlegat både köksstolarna och soffan!!

10 kommentarer:

Dernole sa...

Så underbar, hade lite rätt. hon är vit fast ändå röd hmm. Men håller med dej! de är inte en partivara utan lite mer exklusiva. Hon kommer säkert leva upp till förväntningarna :)
Kram

Renie sa...

oi så fin :-D
gratulere :)

Renie sa...

Foressen, er dette en "egen rase" eller er det en irsksetter? Ble litt usikker jeg nå :)

Unknown sa...

Det är en egen ras :-)
Helene, vi får se hur exklusiv hon visar sig vara...men du har rätt det finns inte så många av dem :-)
Kramar

Anonym sa...

Grattis! Roligt. Man skall testa ny raser! Har en kompis i Orsa som har en Röd Vit hane. Skall bli roligt att se hur Angie Jolie kommer att visa framfötterna proven. Jag kommer med spänning att följa Era framgånger. Med dig bakom snöret, kan det knappast misslyckas! Kram o lycka till // Miranda www.nogg.se/fjellripa

Lena Östling sa...

Oj så kul Kina, bara att gratulera! Det kommer att gå toppen med denna röd/vita irsk, helt övertygad. Önskar dig alla lycka till, kram

Kari sa...

Ha ha! Kult Kina! Jeg trodde sanneligen det var en ny katt:)
Hun så snill ut! Litt blek ja, - noe du ikke kan gjøre noe med, men muskler bygges vel raskt hos deg!

Unknown sa...

Hej
Du har haft tur som fick Angelina! Hon är en helt fantastisk tjej - intresserad av allt som rör sig - ett underbart psyke och trygg i sig själv, älskvärd och tillgiven! Jag kanske ska ta på mig att vänja sig vid att ligga i soffan! Hälsningar Ylva (vän till Jenny)

Jullan sa...

ohhh så spännande Kina!!!!!!

Margaret Sierakowski, Dalriach IRWS sa...

Good luck with your IRWS!