fredag 18 februari 2011

helg snart

Så här kändes mina skidor igår,
 vädret var dock helt annorlunda..


-18 C och strålande sol, blir nog en superfin dag men jag är på väg till jobbet. Hoppas det blir lika fint i morgon för då ska jag ut på fjället. Hade en em tur på fjället igår oxå, inget vidare väder, blåste småspik men jag höll mig varm. Lyckades först glömma skidorna hemma men kom på det ganska snart , vände hemåt och hämtade dem. När jag kommer fram har jag lyckats glömma pjäxorna (man jag var HELT säker på att jag lagt dem i bilen) . Fick alltså låna ihop, skidor och pjäxor som var moderna på det förra århundradet :-), smala löparskidor, pjäxor utan stabilitet och dessutom tror jag tamig tusan det var klister under skidorna..... gissa att jag höll mig varm, hundarna vände sig om flera ggr och tittade på mig....  men matte vad gör du det går både tungt och sakta...som sagt jag höll mig varm. Vi hade lite fågel men de var ganska hopplösa , lättade på långt håll . En hund som fixade det och det var Häkza som är en luring och en tjurskalle, vilket kan vara både positivt och negativt beroende på hur det nyttjas :-O

2 kommentarer:

Ewa sa...

Hon kanske är lite lik matte..ger aldrig upp! Ewa

Unknown sa...

Kanske det , Ewa :-)