fredag 4 februari 2011

Vilse.....


Ditzie hade en situation ...


...på en ripa som gillade att exponera sig










































I dag blev det en sväng på fjället med Bleika, Ditzie, Häkza ochTasha. Vädret var brukbart med solglimatar och snöfyk, rätt mycket vind. Föret var tungt samt mycket tungt, uppe på kalfjälllet var det lättsprunget något som Tasha tog fasta på.. Vi hade lite fågel och fick till några situationer. De många skidmilen har gett resultat för de 4 benta som alla såg starka ut och orkade trycka på i det bitvis riktigt tunga föret. Häkza gick ner i den tunga skogen och kom sig inte upp tillbaka i den branta lutningen och djupa snön, jag hörde hur hon ylade och undrade var vi var. Jag försökte ropa och vissla på henne men fick ingen kontakt, konstaterade att jag måste skynda mig neråt för att få tag i henne  men vi hade en dryg bit kvar till leden. Jag såg inga spår neråt när jag åkte ner mot bilen så jag såg för mig att jag skulle behöva knata upp hela backen igen om inte Häkza satt vid bilen....det kändes riktigt tungt, min kondition är inte i klass med mina hundars nämligen.....  Men Häkza satt snällt vid bilen och väntade, vi blev nog lika glada båda två över att se varandra. Skönt att veta att Häkza har så mycket vett i sitt lilla huvud att hon tar sig tillbaka till bilen när hon tappar bort mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt när det går vägen och man är på samma "våglängd". /Thomas

Renie sa...

offda, ikke bra å miste hunder i marka, er en utrolig grusom følelse. Men kjempe bra at hun hadde funne veien tilbake til bilen :-)