måndag 10 oktober 2011

Bättre än en katt

Måste berätta om min söta,väna lilla Mim som är ett som ett får i ulva kläder. Jag undrar om hon inte har lite kattgener i sig, hon är helt galen i smågnagare, intenär vi är på jakt men här hemma. Hon kan sitta och stirra på en fläck på huset där en mus sprungit in i timmar och när den visar sig är hon snabbare än en kobra på att nypa dem. Jag är väldigt glad för att hon inte äter upp dem , däremot vill hon gärna visa upp sin duktighet genom att samla ihop dem på sitt favoritställe på gräsmattan. Härom morgonen när Mim hade varit ute på egen hand en bra stund , snubblade jag över en hög med lämmlar som låg på "lit de parade" utanför dörren, jag räknade till 41 lämmlar plus de som hon inte hade burit fram för översyn av chefen (mig) .Hon hade fått ihop dryga 50 lämlar på sin lilla morgonjakt. Efter den dagen har det varit väldigt tomt  på dessa små gnagare med storhetsvansinne :-)



Inga kommentarer: