torsdag 27 oktober 2011

Valpliv



Jag måste ha de snällaste tikarna i Gordon setter världen...förra helgen bad jag Mim hålla igen tills att jag var hemma igen ...och det gjorde hon . När jag anlänt hem klämde hon fram 5 valpar varav 3 tikar helt perfekt.


Ditzie har sett gigantisk ut,hon har 65 dagar på måndag men med tanke på hennes storlek gissade jag att hon inte skulle kunna vänta så länge. Att jag skulle på domarkonferens denna kommande helgen har varit bokat i nästan 1 år men med tanke på Ditzie's nedkomst så insåg jag att mina planer förmodligen måste ändras, men jag bad Ditzie så snällt att OM hon kunde valpa på torsdagen så skulle jag bli sååå glad, så klart vill Ditzie göra sin matte glad så hon valpade på torsdagen och dessutom på dagtid.  Det blev 11 valpar, en tik kom ut fel väg med baktassarna först och dessvärre var hon dödfödd men 10 stora fina valpar på runt 400 g varav 6 tikar, det var fantastiskt bra. Nu ska vi alla ta en välbehövlig vila. Jag ska bara packa väskan inför morgondagens flygresa först. Tack Ditzie för att du fixade så att jag kunde åka ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa brudarna, till bästa matte, Grattis till alla valpar, ha en bra helg så ses vi nåt nästa vecka! Pnilla

Jane Hagström sa...

Fantastiskt! GRATTIS till en lite av "drömkull" Darling hälsar och grattar sin syster :-))

Dernole sa...

Grattis till 2 fina kullar!
Ha en fin helg
Helene

Anonym sa...

Grattis till alla valparna.
Kram Karin i Anderstorp