onsdag 27 juni 2012

Zettertjärns Dog Lodge

I dag har jag haft ett trevligt besök från Länsstyrelsen då jag ansökt om att öppna hundhotell samt sökt tillstånd för att utveckla min kennelverksamhet. 


Uff , vad stressad jag varit för att hinna få så mycket som möjligt klart innan besöket.
Anläggningen fick med beröm godkänt och det känns så fantastiskt skönt. Det finns lite kvar att göra innan jag nästa vecka slår upp dörrarna till
Hundhotellet Zettertjärns Dog Lodge.


Den består av en Lodge byggnad med 3  väl tilltagna rum där hundarna ska få bo med hotell standard, vilket innebär att det finns sängar och fåtölj i rummen, egen radio, egen utgång i väl tilltagna rastgårdar med solaltan. Alla rum  och rastgårdar är godkända för minst fyra hundar av setterstorlek och tanken är att gästerna ska få ha minst en rumskompis under sin vistelse här. Om husse/matte vill provbo så går det också bra :-)


Det finns även hunddusch i byggnaden så att de hundar som är här ett längre tag får sig en väldoftande dusch innan hemgång. Kan knappt hålla mig tills allt är klart, det ska bli  enormt roligt att kunna ta mot semester gäster( främst fyrbenta) .


På nätterna håller jag på att göra om min Hemsida som jag hoppas ska bli klar för publicering inom kort, där kommer det att finnas mera info om Dog Lodgen.






6 kommentarer:

Jane Hagström sa...

Kommer bli helt superbra! GRATTIS :-))

Maria Mattsson sa...

Kommer att bli kanon detta :-)

Dernole sa...

Grattis :) Så kul kommer bli helt fantastiskt.

Maja sa...

Oj vad roligt!! Lycka Till

Nina Hägglund sa...

Superskoj, grattis!!! Då vet vi vart killarna bokas in om husse & matte ska åka på semester :-)

Unknown sa...

Tack snälla Ni...... ska bli skoj att få skämma bort andras hundar :)))