söndag 2 december 2012

En kylig dag

I dag var det denna vinters första riktigt kalla dag, -20 C visade termometern på förmiddagen. Varken jag eller hundarna har vant oss med kylan och det blev snabba pinkturer ut för hundarna.

Naturligtvis tyckte Häkza och Faun att det var tid för lite kärlek i dag i kylan, jag hade dem ute i deras egna lilla kärleksnäste med ett varmt och mysigt rum och en kall hundgård, vad tror Ni de valde?? Ute i hundgården så klart, skönt att jag kunde stå inne och övervaka dem och allt gick lugnt och fint till väga .

Det är en klar fördel att kunna ha hanen hemma i god tid, det blir lugnare för både tik och hane , ingen stressad hanhundsägare som är orolig för att inte hanen gör det han ska eller tidspress för tikägaren som har en tid att passa för att komma hem eller liknande. Nu har inte alla den möjligheten att få låna hem hanen och jag är ytterst tacksam för att det går att lösa och att jag fått förtroendet att låna hem Faun.

Faun är dessutom en mycket trevlig hanhund som smälter fint in flocken , lugn och behaglig inne och ute, en riktig kosehund.

Just nu är det 3 löptikar i flocken men Kazzan och Faun uppför sig som vuxna pojkar, inget bråk, inte ett endaste litet morr, de går fritt i huset , ingen som ska markeringspinka och respekterar varandra. Det är så mentalt stabila hanhundar ska bete sig !!

Förhoppningsvis få vi vad detta möte leder till ca 1 februari.







1 kommentar:

Michael Öberg sa...

Ser med spänning fram emot resultatet av detta, kan knappt bärga mig ! :)