onsdag 12 december 2012

En sammanfattning på en speciell dag


I dag är det en speciell dag då det är den 12.12.2012 , många som gifter sig idag har jag sett. Hoppas att datumet för extra lycka med sig :-)

Själv har jag varit ute på en härlig tur med hundarna i det vackra vintervädret, det var en uppskattad tur då det blivit ett allt för inaktivt liv för flocken den senaste veckan, delvis pga att jag har varit upptagen och delvis pga kylan.

I helgen var jag och en kompis på Jamtli julmarknad, vi hade en liten bod där vi sålde varm mjölkchoklad med vispgrädde och lite fika därtill. Mycket planerande var det och mycket småfix med bakande av både tunnbröd och fikabröd. 
Som sig bör var det ganska kallt ca -10+-15, men det gick fint fullt upp att göra och varma kläder höll kylan ute.
Fantastiskt roligt var det att vi vann 1:a priset för Finaste boden i gammaldags stil, priset var ett kuvert med pengar i , så mycket i pris har jag aldrig fått i hundvärlden , inte ens i närheten!!

Just nu pågår förberedelserna för att åka ner till Stockholm Hundmässa, där Svenska Gordon setter klubben ska ha en rasmonter, kom gärna och besök oss där Ni som är i närheten, vi kommer att ha ett lotteri med fantastiska priser, flygresor, hundträningar  samt många sidovinster. 
Jag hoppas att jag hinner springa iväg en liten sväng och för att titta i utställningsringen på GS.

Bilen kommer att packas full med hundar,attiraljer till mässmonter och allt annat som behövs för en weekend borta.

Ni glömmer väl inte att skicka en Era jaktbilder med Gordon setter, vinnaren får ett fint riphalsband till hunden !!!







1 kommentar:

Unknown sa...

grattis till 1:a priset och lycka till i Stockholm!
kram i massor