måndag 17 juni 2013

NNFK

Årets klubbdag och utställnng avgjordes på Fröjdholmen , en vacker festplats i Oviken omgiven av vatten på tre sidor.

Tätkåtan var packad och vi lyxade till det med värmekamin och tjock madrass , jag sov som en prinsessa de få timmar som vi hann sova.

Lördagskvällen började med bubbel då vi firade vår frihet :-D
Därefter åt vi en god grillbuffe med trevliga klubbmedlemmar och duktiga underhållare.

TACK till Caroline och Ronny för ett super arrangermang

På söndagen var det utställning där Glavaris sålde sina fina och praktiska hundprodukter i tältet bredvid Zettertjärns , glada att vi hade tälten när regnet öste ner på em. 
Vi hade tur då GS var färdigbedömda innan regnet kom.

Först ut var juniorhanar där jag visade Z. Tazkill (Z.Bell-Z.Duke) som fick EXC, CK och blev 2 BH
I hanar Jaktklass visade Jane sin fina Glavaris Ztorm (Z. Darling-Sundowners Vain) det blev EXC, CK 3 BH med R-CERT

Lilla Super Ztar (Bleika -Taiko) som för övrigt löper för första gången tycker det är skoj med utställning och det resulterade i EXC Junklass 1 KK med CK

I tikar jaktklass fick jag hjälp av duktiga Jane och Jenny i ringen, tusen tack för hjälpen tjejjer.

Nikez  (Z Häkza-Imingens Bajas) EXC Jkl, 1 KK CK, BT CERT BIM
Tasha( Bleika-Imingens Frost) EXC Jkl, 2 KK CK, 3 BT R-CERT
Prazzel (Mim- Troy) Very Good Jkl

Maria visade Z Maffia (Z Razka-Z Bacchus)  i Jaktklass och fick Very Good 

I veteranklass debuterade jag med "Mim" U-Hell, hon är en mycket väl bevarad veteran och jag tyckte det var skoj om hon fick komma ut och vara med lite då hon i mina ögon är en mycket vacker tik, för mig är hon idelabilden över hur JAG vill att en Gordon setter tik ska se ut

Vi hade även en uppfödargrupp som bestod av Tasha, Nikes, Mim och Super Ztar, gruppen fick HP och en fin BIS rosett (var inte så svårt då vi var ensamma) 

Grattis till Fjällbrudens Kamaro som blev BIR och fick CERT

Tack bästa Ulrica för en väl arrangerad utställning, du gjorde en fantastiskt debut som kommissarie och får helt säkert frågan flera gånger.















1 kommentar:

Jane Hagström sa...

Blev en toppenhelg på alla sätt :-) Grattis igen till så fina resultat!! Är dock lite ledsen att vi blev snuvade på "myset" i stolarna efter vi gjort vårt i ringen.. ;-)