tisdag 4 juni 2013

Välkomna till världen

Den 29 maj anlände de, Bleika och Basile's valpar.
Det är alltid spännade med valpningar , att se vad som kommer ut och att få följa de små under deras första 8 veckor.
Att senare få följa dem genom deras ägare genom livet i framgång och ibland motgång.


Den här kullen känns extra spännande då det var mycket som skulle stämma innan den kunde bli till. Jag hade redan gett upp hoppet om att få Bleika till Frankrike då dörrarna öppnades igen tack vare fantastiska vänner ( kram till Er)

Jag hade gjort en överenskommelse med Bleika om att hon inte skulle valpa innan jag kom hem från min och Tashas resa till Litauen, inte för att jag inte litade på hundvakten men jag vill ju gärna vara med.

Jag parkerade bilen hemma kl 8 på kvällen , denna gång efter en lugn resa, inga punkteringar eller andra missöden. 
Bleika hade redan inspekterat valplådan och godkänt min bäddning så jag parkerade mig i sängen ute i valprummet, rätt trött efter en sömnlös natt på färjan hem....
Hann sova en timme innan Bleika väckte mig kl 2 genom att snusa på mig.... hon ville visa sin första valp, en tik... resten av gänget kom som på band, kl 4 var det över. 
Åtta fina valpar , fem tikar och tre hanar, rejäla, pigga och livliga krabater som vägde mellan 350-430 g.

I dag är valparna 6 dygn och har fördubblat sin vikt, riktiga små korvar som ligger där i valplådan. Bleika tycker det är mysigt med de små och tigrinnan i henne har mattats något de sista dagarna, innan var det ingen annan i flocken som ens vågade närma sig dörren till valprummet, nu kan de sticka in huvudet och säga hej utan att få onda blicken.


Jag håller nu på med att plocka ut de som ska få valpar från denna kombination, ingen lätt uppgift ......  men ni kommer att höra ifrån mig!!





Inga kommentarer: