tisdag 16 februari 2016

Vandringspriser

Nytt år betyder att VP:n ska delas ut i de olika klubbarna, även i år var vi med på listan med både egna hundar och avkommor från Zettertjärns

I Norska GS klubben fick vi i år uppfödarpris för S kullen (SEJCH Z. Bleika/NOJCH Taiko) som uppnådde de uppsatta kriterierna , i S kullen är det 3 tikar som är SKL hundar vid 3 ås ålder och fler är på gång.
I fjol fick vi NGK's uppfödarpris för Q kullen (SEUCH Z Ditzie/ J Resdalens Rotax) och jag har en plan om att det kanske även ska kunna lyckas under 2016 att få detta fina pris.

I Svenska GS klubben blev Zettertjärns Årets Uppfödare för 15:e året
Z Maffia  (Z. Razka/Z Baccus) blev som jag tidigare nämnt Årets GS & Årets Skogshund
Årets Unghund blev Z Vånna (Bleika/Basile) och kullsyster Vamp blev nummer 3, jag är enormt glad över denna kull och att de har lyckats över min förväntan . I NGK blev syster Vanilla Årets Utställningshund under året genom att bla få titeln NO & DK UCH. Vånna blev även nr 2 i Årets GS.

Halvsyster Z Super Ztar (Bleika/Taiko) blev Årets Utställningshund i SGSK.

Med dessa resultat kan jag ännu en gång konstatera att Bleika har lämnat mycket goda avkommor med sina hanar , hon är inte bara en duktig individ själv utan även en mycket god avelstik ♥

Tusen tack till Er fantastiska "valpköpare" som lägger tid, engagemang, pengar , blod , svett och tårar för att föra fram Era Zettertjärns avkommer , Ni är Guld värda ☆☆☆





Inga kommentarer: