lördag 14 juli 2012

Super Ztar hjälper till

I dag när jag matade mina tama vaktlar lyckades en av dem flyga ut, jag  var inte tillräckligt snabb att stänga till dörren.
Tur i oturen att jag inte hade publik med mig, det är annars en av dagens höjdpunkter för alla 4 benta att följa med på mat och vatten runda, kan ju hända att någon pippi smiter ut eller att man lyckas stjäla lite av fågelmaten...är man fågelhund så .... :-)


Vaktlar  brukar inte vara så duktiga på att flyga men naturligtvis var just den här det, den började med att flyga rakt över hundgården med 3 norska jänter i, jag trodde den skulle krascha i hundgården men den lyckades precis ta sig över och i lyckorus över detta fick den rejält med luft under vingarna och försvann.


Inte något lyckokast att vara en liten vaktel utan skyddsnät på en gård där det finns en och annan fågelhund som alltid är lös....måste hitta den. Vem ska få chansen??


Helt klart en bra anledning att se vad Stållan går för...... Tja, tydligen finns det några positiva gener i den lilla 3 månaders valpen, vi får se vad fortsättningen bjuder på... Jag tror jag har kvar henne ett tag till :-)))




Inga kommentarer: