onsdag 22 augusti 2012

I fjället




Då har vi varit på fjället i några dagar, vädret har varit varmt i torrt så gårdagens regn var välkommet!

Det har varit katastrof varning ang råge tillgången på många håll runt fjällen.
Så illa tror jag inte att det är men helt klart är det senare än normalt, om man då inventerar i början av augusti och det är 1-2 veckor senare än normalt är det enda skydd fåglarna har att inte ge ifrån sig mycket lukt och det är inte meningen att vi ska hitta de små kycklingarna.

Naturen sköter sig själv , vi kan hjälpa den på traven ibland inom vissa gränser men på det stora hela är det naturen som styr och det är väl det som är charmen, vi kan bara gilla läget

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Miranda sa...

Det är riktigt dåligt med fågel Kina. Tjäderhönor sitter aldrig i träd om dom har kycklingar och jag har sett fyra hönor i träd utan kycklingar eller kacklande ljud. Har sett en orrkull, men det är allt! Det verkar som det är likt överallt. Det som är positivt är att det inte är nåt vilda western i Högland för första gången på många år! Jag hoppas att alla vi jägare jagar med förnuft och jag hoppas att det går igenom att jakten först och främst skall gynna svensken och inte alla nordiska länder, för hur det än är, så är vi inte snäll med vårt skafferi alla gånger. Sköt om dig och varma kramar till dig och dina hundar. Ha en fin höst! Jo förresten, Thai blev dubbelchampion förra vecka och tog högsta poäng på jaktprov och kvalade in till SM (Skallkungen) (= Stolt? JEPP =D

Miranda sa...

Då jag menar att hönan inte sitter i träd, menar jag på att du skriver om två veckors fördröjningen. Skulle hönan ha små kycklingar, sitter hon inte i träd. Gör hon det och har kycklingar, kacklar hon, det va det jag menade =)