torsdag 13 september 2012

Då drar det igång

Svårt att tro det , men nu har vi varit hemma i 1,5 vecka, inga fjäll inga jaktprov. 

Har gjort ett försök att ta tag i det som ligger efter sedan sommaren, skött om mina 4 benta vänner  som hade pälsen full med myrvatten som stelnar till cementklumpar och är väldigt svåra att få bort, ont gör det också , så det tar sin lilla tid !!

Men nu får det vara nog!! I morgon går bilen norrut, till Arjeplogsfjällen för att döma och starta på jaktprov. 

För de som inte vet det så bodde jag faktiskt i Arjeplog under några år , jag trivdes väldigt bra men hemlängtan till Jämtland tog överhand till sist.

På söndagsem bär det hemåt för att packa om för en vecka  söderut mot rapphöns , fasaner och fält, kul med omväxling ,  sedan rullar det på så länge säsongen varar.

Försöker även planera kommade kullar, först ut är Häkza som ska paras på kommande löp under hösten, har några hanhundar som jag funderar på, återkommer när jag bestämt mig .









Inga kommentarer: