tisdag 9 oktober 2012

Still going strong....

Förra veckan var jag ute på fjället med min fina  Hedda ( Z. Magica de Hexz), Hedda bor numera i Funäsdalen och därhar hon det bara så bra som det öht går att ha hos Kalle och Julia samt barnbarnet Gaston ( Z. Juvel)  

Jag skulle aldrig kunna erbjuda henne så många dagar på fjället som hon får där, här måste hon dela med sig till en hel flock men där får hon alltid stå i centrum och är det någon som är värd det så är det Hedda. Hon är alltid god , snäll och vänlig mot alla och är allas mamma som tar hand om den som känner sig utanför , är liten eller ensam......  
Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle lämna bort henne men ibland får man inse att även mina hundar kan ha det bättre hos någon annan.

Om Hedda bott kvar här hade inte hon blivit lidande för jag hade aldrig hjärta att lämna henne hemma, dessutom var hon min stjärna , den som alltid fixade fågel och såg till att det blev en bra dag. 
Nej, det hade blivit Häkza eller Ditzie som blivit lidande , då de inte skulle ha fått de möjligheter som jag nu kunnat ge dem , även min tid och mina resurser har sina begränsningar.

Hedda är nu 10 år men hon är i full vigör , går för fullt och är samma viltfinnare som hon alltid varit, den dagen vi var ute så var det så klart hon som var inblandad i alla situationer vi hade. Jag hoppas att hon får vara frisk och rask och kan bjuda sina jägare på många jaktsituationer i många år.





Bleika sekunderar Hedda

Gaston

1 kommentar:

Jullan sa...

ohh vad fint skrivet Kina ! tack för förtroendet att få ha hedda ! Hon är som du skriver en helt fantastisk hund och helt jaktgalen...haha !!!!