fredag 18 januari 2013

En ny stjärna föds

Just nu håller FTCH Ensay Nifty Ninka på att valpa, hon är parad med FTCH Zettertjärns M'Emil of Ensay.

Hittills har det fötts en rejäl kille på 500 g, förmodligen är det bara få valpar , vi hoppas att det blir minst en valp till.  
Om det blir flera valpar kanske en av dem får flytta hit fram mot våren.



Mera valpar är det i Häkza som nu har börjat lägga ut rejält, hon ligger och stönar och stånkar, kanske känner hon sig tung och klumpig. Det märks då inte när hon kommer ut, då är det 100 % insats som vanligt, farten är dock något dämpad.

Jag har lovat Häkza att INTE publicera bilder på henne med en tjock mage. Jag förstår hennes åsikt, dräktiga tikar är inte speciellt vackra med sina stora kroppar och små huvuden :-)

Nu ska jag packat väskan för en snabb tripp söderut, Stockholm nästa. 
Bra timing att kylan ska hålla i sig över helgen, då behöver jag inte ha ångest över inställda fjällturer.

Ha en fin helg alla !!


1 kommentar:

Miranda sa...

Fin bild på lill tussen! Fortsatt trevlig helg önskar jag dig och vovvarna!