onsdag 16 januari 2013

Tänk vad det är skönt

Med träningsvärk!!

I går var det årets första dag på fjället, har vart så slapp och trött efter min matförgiftning att jag inte orkat förut.......  Ja , då förstår Ni att det varit illa :-))

Jag tog  med mig 4 de fyra lyckligt utvalda som var Bleika, Ditzie , Tasha och Prazzel. Lämnade ett soligt Krok för att efter några km köra in i ett lock av dimma ,*suck* typiskt.  Men i dag kan inget stoppa mig, några mil innan stoppet öppnade locket upp sig  igen, hela fjällvärlden i gnistrande, glittrande solsken..... Kan man ha det bättre ??

Det är lite snö i fjällen och föret var värsta tänkbara för övet taggade fågelhundar, tuboföre de lux.....   Oj, vad det gick. 

Jag hade inga förväntningar att det skulle bli några fågelarbeten i den farten men......
Prazzel fixade ett fågelerbete redan vid start, måsta säga att jag var förvånad över att hon  var så lugn i fågel med tanke på att hon inte varit i fågel på någon månad.

Vi hade massor färska spår i marken,men fåglarna var lite skygga, men innan det var tid att återvända till bilen hade alla fyra varit i fågel.


Vilken härlig premiärtur , nu är batterierna laddade och vi är i full planering för hur vårsäsongen ska läggas upp.



Inga kommentarer: