fredag 29 november 2013

Snart helg ....igen

I dag har vi ägnat oss åt snöskottning, härligt med snön men jösses vad tung den var. 
Tog en tur i skogen med alla hundar, det var tungt att gå och det blev väääldigt tungt för några som fick typ 5 kg xtra att bära på i form av snöbollar och som vi alla vet, snöbollar ger värsta tovorna. Jag som nyss lyckats få bort alla tovor efter vår tur på fälten bland alla taggiga buskar och karborrar.

Har även städat och bäddat  i "valprummet" , bara en mera sovvänlig fåtölj som fattas men det får vänta tills på måndag....... FÖR 
I  morgon ska jag och Uni åka till Trondheim, där ska vi förkovra oss och umgås med Unis syster Cocco. Det blir första gången Uni får rå om sin matte helt själv , jag tror och hoppas att hon kommer att uppskatta det.
Det är nyttigt för hundar i flock att få vara helt själv någon gång, jag tror det kommer att bli en givande helg för oss båda och att det kommer att stärka vårt framtida samarbete :-)


Tidigare i veckan fick jag ta en tur till veterinären med Kazzan som hade en begynnande lunginflammation. Uff , han är 13 år så jag blev väldigt orolig när han började snörvla och låta som vi gör när vi är täppta i näsan. Nu har han fått antibiotika och jag tycker att han låter lite bättre.
När jag ändå var på plats passade jag på att avmaska Uni inför helgens Norge besök, jag gillar verkligen inte att behöva köra i mina hundar gift så ofta som det nu krävs.
Viktigt att komma ihåg att använda ett "milt" avmaskningsmedel när man måste göra det ofta, Droncit använder jag, det tar endast bandmask. Desto bredare medel ju större risk att hunden blir dålig.


Nu är det tid att krypa ner mellan lakanen med Nikez som fotvärmare. 
Godnatt på Er alla !!




Inga kommentarer: