torsdag 28 januari 2016

Åren går



I dag fyller finaste Mim eller som hon officiellt heter Z U-Hell 11 år. Det är mer än 11 år sedan jag och Hedda tog turen till Tyskland för att möta Gero och Black Mystery Chinook. 
En resa som jag är mycket glad över att jag gjorde, det var dock nära att den skulle bli inställd på grund av att jag hade så fruktansvärt ont i ryggen så det var ovisst om jag skulle kunna sitta på ett flyg, fick dock proffshjälp i sista stund och resan gick att genomföra.
Mim har varit en värdefull avelstik inte bara för mig utan även för andra uppfödare genom att ha lämnat avkommor men både arbetslust, jaktvett och exteriör.

Dagen firades med Prissesstårta till Mim och de 2 benta, sedan blev det en fin tur på skidor och med släde, Mim fick dagen till ära ta på sig selen och vara med och dra mellan varven när hon fick springa lös, svårt att tro att den damen är 11 år när hon kommer ångande och springer förbi mitt spann som håller bra fart.
Mor Hedda är fortfarande med men börjar nu dra på åren och det är inte samma sprutt som bara för 1 år sedan , men när man närmar sig 14 år (februari)  är det lov att bli lite bekväm av sig

Grattis till syskonen efter Merlin (Chinook) och Hedda.








Inga kommentarer: