söndag 10 januari 2016

God fortsättning



Nytt år , blanka ark, mycket spännande att se fram mot på hundfronten.

Å kullens (Z. Lill-Tasha/ Glavaris Ztorm) utveckling under våren ser jag verkligen fram mot, några av ägarna är mera ambitiös än andra och rapporterna säger att vägen mot en fungerande jakthund är en bra bit på väg och att det kommer att bli jaktprovsstart under våren med stora förhoppningar. Ni som har Å hundar , sänd mig gärna en rapport om hur långt Ni har kommit och jag blir så glad över nytagna foton :)

Häkzas lilla kull med Zelda och Zorro (e. Storsteinas Galante Gant) hoppas jag också få se under våren, ser fram mot rapport och foton från Er med. Zorro såg jag senast i november , rapport om det kommer .....

Efter ett ganska trist år på valpfronten ser vi fram mot årets valpar , Ä-kullen som nu är dryga 3 veckor e. Zettertjärns Silver Ztar och u. J Zettertjärns Utrolige Cocco, 5 hanar + 5 tikar
De börjar nu blir små hundar och lever ett lyxigt liv med mamma Cocco och Tasha som nanny, de har blivit avmaskade (inte populärt, klorna har blivit klippta och de äter nu annan mat än mammans 1-2 ggr/dag. Ni ska få se riktigt "otäcka " foton på de små. Det finns en hane kvar att tinga till rätt familj.






Den 7 januari föddes så A kullen e. J Zettertjärns Varri u. SEUCH Z. Nikez 5 hanar + 4 tikar.
Från denna kull kommer jag att spara en liten Anizette , döpt efter mormors mormors mor, stamtik i Zettertjärns. Även här finns det hanhund att tinga till den rätta ambitiösa ägaren.



Inga kommentarer: