onsdag 14 september 2011

Provdags















Då är det packning för hela slanten, i morgonbitti bär det iväg till Bruksvallarna för SGSK's Huvudprov.  Då jag är jaktprovsansvarig för provet är det lite mer än vanligt att tänka på men det känns som att  vi har koll på det mesta. Hundarna som i stort sett vilat nu i en vecka börjar vara rejält laddade. Idag drog hela tjejjligan efter middagen, inte Mim förstås ,det skulle aldrig falla henne in att sticka till skogen utan matte. Men jag lurade dem,slängde mig i bilen och gensköt dem på skogsbilvägen, de såg ganska slokörade ut och jag var riktigt ARG. Men så är det när de är i topptrim och ut vilade, denna vecka har det jagats älg även här så det har bara blivit en och annan motionsrunda. Tänkte hinna med en träningsrunda  med alla i morgon så de får göra av med lite överskottsenergi innan helgens jaktprovsstart. 
Hoppas vi ses i Bruksvallarna och jag önskar alla en stort lycka till!!!

Inga kommentarer: