torsdag 1 september 2011

Zettertjärns Keen Eye

Denna trevliga lilla tik som nyss fyllt 7 år har en far som heter Kazzan och en mor som heter Money Penny "Mejja".
Att Kazzan är far är svårt att missa , hon har både utseende och beteende, psyke från honom. Keen och jag har varit på samma rippremiär sedan hon var en liten valp, då hennes husse jobbar på samma ställe som jag gör under dessa veckor. Keens husse är väldigt upptagen när de är på fjället så jag brukar ta med mig Keen ut några svängar på kvällstur eller ibland får hon vara med 
på jakterna. Jag tror faktiskt inte jag vet någon hund som blir sååå lycklig när hon förstår att hon ska få följa med ut på fjället, hennes lyckoprat vet inga gränser. Keen är en duktig och lydig jakthund med en osedvanligt trevlig och charmig individ. Jag försöker peppa hennes "husse" att starta henne på jaktprov där hon skulle kunna gör väldigt bra ifrån sig!!





Pappa Kazzan

Inga kommentarer: