lördag 24 november 2012

Bleikas sista kull

Jag har bestämt mig för att Bleika ska få en sista och tredje kull och tittar nu efter hanhund.

Mina blickar finns både i Norden och utanför. Jag vill hitta en hane som förstärker Bleikas positiva egenskaper, hennes fina uttryck, hennes coola mentalitet och hennes positiva inställning till allt, hennes "will to please".

Att en stående fågelhund ska ha jaktlust , starka ståndsanlag och förmågan att hitta vilt är självklara egenskaper och de ska naturligtvis  finnas med. 

Det lutar starkt åt att jag hittat en hanhund, nu återstår bara att höra vad hanhundsägaren tycker om att få Bleika som partner till sin hane, spännade  blir det.

Eftersom det finns "uppfödare" som har lite plan eller stategi med sin avel utan snarare tittar på vad deras kollegor gör och använder sig av deras idéer och den research de lagt ner kommer jag inte att lägga ut hanen innan allt är klart, så var det sagt.



Inga kommentarer: