torsdag 29 november 2012

Något annat

Jag gillar att laga mat och baka, något som även har och fortfarande är stora delar av min försörjning.

Därför var jag inte svårövertalad när en kompis frågade om jag ville vara med på Jamtlis julmarknad i fikaboden där vi ska sälja varm choklad med vispgrädde, till det får man pepparkaka & någon annan typ av mjuk kaka eller så kan man köpa en tunnbrödsstut med julskinka.

Vi har tillbringat flera långa dagar i min bryggstuga/bakstuga med att baka tunnbröd och grädda på gammeldags vis i stenugn.

Det är riktigt mysigt att baka , helst i en gammal bakstuga med atmosfär. För att göra det ännu mysigare fuskade jag och adventpyntade redan för 2 veckor sedan.

Om Ni  har vägarna förbi Jamtli den 7-9 december är Ni välkomna att titta förbi på en fika!!











5 kommentarer:

Sofie sa...

Vilken fin och charmig liten stuga du hade då =)
Mysigt med brödbak, härlig julstämning.
Kram!

Dernole sa...

Så mysigt! Och du skall inte tro att jag är det minsta avundsjuk på din fina bakstuga ;)
Avdentskram
Helene

Unknown sa...

Tack tjejjer !!
Ha en mysig 1:a advent
Kramar Kina

Anonym sa...

Härlig julstämmning i din stuga, nu får du ha en vinterträff tycker jag:))Lycka till på Jamtli. Kram Ewa

Anonym sa...

Var på Jamtli är det?