onsdag 30 oktober 2013

Ole, dole, doff....

Nej, så är det inte... men jag har bestämt mig för att sälja en av mina V valpar ( Bleika-Basile)
Jag kan inte ha 5 unghundar, eller kan det kan jag men det är inte rättvist mot dem.
Det är nog fullt tillräckligt med fyra, Super Ztar är unghund även under våren, sedan ska Uni få sina möjligheter, hon blir 1 år i februari, plus då Vamp, Vånna och Vanilla som också ska börja utveckla sina talanger på fjället.

Nu är beslutet taget och det blir Vanilla som säljs, den snyggaste av dem alla.
Anledningen?? Ja, hon är nog helt enkelt den som är minst lik Bleika och jag är inte helt säker på att hon kommer att vara en hund som ska vara i en stor flock. Jag erkänner att det gör ont i hjärtat MEN hon kommer att få det SUPER, alla möjligheter till massor av jakt, träning, jaktprov, utställningar och allt som gör livet till en fest för en fågelhund. Det viktigaste av allt är att hon kommer att bli en familjemedlem och få en storasyster, även hon med Zettertjärnsblodet i sig. Jag kommer även att ha möjlighet att få tillbaka hennes blodslinjer OM det skulle gå fel med Vånna och Vamp.

I går hade vi en fin tur i skogen i det fina höstvädret, bilderna är alltså nästan dagsfärska








Inga kommentarer: