lördag 13 december 2014

Äntligen....

Här har jag gått och väntat på att Mella och Häkza ska börja löpa i snart 2 månader och nu löper de , äntligen. Normalt så brukar det snarare vara så att löpningen kommer fortare än jag tänkt, har faktiskt aldrig gått och väntat förut....vad jag kan minnas :)

Mella har sin tillkommande på plats redan, finaste Faun har varit redo länge, både Bleika, Mim och Ditzie har löpt och han förstår verkligen inte v ad han gör här när han aldrig får umgås med brudarna som luktar så gott..... 
Jag är mycket tacksam att jag får ha Faun här hemma, han och Mella har haft tid att lära känna varandra och 10 åriga Faun har inget mot att busa och leka med sin tillkommande.
Det är oerhört skönt att se hur harmoniskt det är i min flock med två hanhundar , varav en som normalt inte bor här och flera löptikar. 

Även Häkza har börjat löpa och jag hoppas på att hon ska få träffa sin tillkommande nästa helg, har vi tur så hinner vi innan det är dags att fira jul.

Förhoppningsvis ska det då bli valpar i slutet av februari, som är klara för leverans i april/maj. Det är glädjande att intresset är så stort för Zettertjärns valpar, jag har stor tro att båda dessa parningar ska ge avkommor med stor jaktlust och framför allt att det blir goda viltfinnare, samarbetsvilliga och med ett rastypiskt utseende. 

Jag har även i stort sett klart med planerna för Prazzel och Lill-Tasha, hanar är i stort sett klara, ska bara ta en sista funderare. Båda väntas löpa i februari/mars.




Inga kommentarer: