torsdag 18 december 2014

Logistiken fungerar

Som vanligt så ska allt hända samtidigt, jag har väntat på att Häkza och Mella ska löpa sedan i mitten av oktober och naturligtvis så passar det så att de ska paras nu i dagarna. Att sedan Prazzel börjar löpa en månad tidigare än jag trott/tänkt är väl bara vad man kunde vänta sig.

Då är det skönt att kontaktnätet är stort och att jag har hjälpsamma vänner och bekanta, igår skjutsade jag Häkza till Trondheim för vidare transport med snälla M ner till hanhunden. Har jag lite tur nu så blir det parning i helgen och jag får hämta upp en färdigparad Häkza på måndag.  Tusen tack för hjälpen M :)

Faun har varit på plats här hemma och redo sedan länge, idag var det äntligen hans tur. Jag släppte ihop honom och Mella i morse och det blev parning med en gång. 


Det är möjligt att mina tikar håller på att synkronisera sina löptider då alltså Prazzel löper nu, det ser ut som att jag får tillbringa mellandagarna /nyåret norr ut.

Det kommer att vara 1 år sedan det var valpar i huset senast och jag ser fram mot att få liv i valprummet /hagen igen, valphundgården har fått nytt golv och även valprummet ska få en upputsning så då är vi redo för några månader med ännu mera liv och rörelse än vanligt.

Foton på Prazzels tillkommande




























För er som undrar så HAR jag tillstånd från Länsstyrelsen att ha flera än 2 kullar/år så Ni kan bespara er besväret.

Inga kommentarer: