fredag 20 mars 2015

Planer

I dag tar vi vilodag från fjäll och skidor, passar fint då det snöar och är dålig sikt.

Håller på att planera inför sommaren och hösten, funderar runt kommande valpkullar och lämpliga partners.

Jag har bestämt mig för att SE UCH Z Ditzie (Z. U-Hell/INT JCH Rippys Tex) ska få en 3:e och sista valpkull, hon har visat sig vara en värdig avelstik som mor till Q-kullen och den ännu unga Y-kullen. 
Hennes partner blir en hanhund som avlat gott i olika kombinationer tidigare, både exteriört, jaktligt och hälsomässigt har han lämnat goda avkommor, även i Zettertjärns har han lämnat positiva spår som far till Bleika's S-kull.
Det är alltså NO JCH Taiko som får bli partner till Ditzies sista kull, om Du finner denna kombination intressant tag kontakt för en intressekoll. Ditzie beräknas löpa i juni/juli.


I maj hoppas jag på löp på J Zettertjärns Uniqa (SEUCH Z Häkza-NOJCH Langsundets Faun)  hon ska då paras med den amerikanska importen Milomix Bolt (Chukarhill Buck Nekkid-Milomix Barbaro). 
Jag tror detta kan bli en mycket spännande kombination mellan Bolt och Uni. Bolt har några få kullar efter sig som nu är runt året, flera avkommor har visat sig vara tidigt jaktligt mogna och har visat finfina resultat på jaktprov med flera 1 UK. 

Är även i tankeboxen för att hitta en hane till SE UCH Z. Qaramella, jag vet vad jag vill ha till henne och letar fortfarande, även hon ska löpa nästa gång i juni/juli, vi får se om jag hinner hitta det jag vill till henne.








Inga kommentarer: