onsdag 16 juni 2010

Avmaskning









Idag blir valparna 5 veckor, det har firats med ytterligare en avmaskningskur. Inte gott alls tycker valparna. Jag tycker det är svårt med avmaskning, vissa säger att man inte ska avmaska alls, andra att man ska vara restriktiv och ytterligare en variant är att köra flera olika varianter av avmasknings medel. Enligt veterinär källa kommer alla avmaskningsmedel troligen att bli receptbelagt. Det ger fingervisning om hur allvarligt det är att överdriva avmaskningen. Jag är försiktig med avmaskning och använder Banminth på valparna enligt rekommenderad dos. Det vill säga att de blir avmaskade 3 ggr innan de flyttar. De vuxna hundarna avmaskar jag vid behov.

Vi har även haft valp besök från grannlandet i väster, jag frågade om det var han som kom med solen före den har faktiskt visat sig idag. Vi satt ute och fikade medan valparna fick busa i full frihet. De är nu riktigt modiga och vågar sig ner på andra sidan huset om det finns människor där för helst vill de vara där vi är. De har lärt sig var dörren är in till huset finns och sitter på trappan och tjuter tills jag släpper in dem.

Inga kommentarer: