tisdag 8 juni 2010

Izzie



Izzie är här för att få lite fågelkontakt och jobba lite med lugn i flog, bor man med en bit till fjällen är det inte helt lätt att få tillräckligt av den varan. Ett år som denna vinter med kallt och simföre förbättrar inte oddsen för en ung oerfaren hund. Fram till idag har jag mest kört husdressyr och grundlydnad med Izzie. Idag visade jag henne vaktelvoljären för första gången, hon kände den på långt håll och började smyga för att sedan ta stånd. Ståndsintikten är helt i ordning så i morgon ska vi börja med lite duvträning. Vi återkommer med rapport om hur Izzie utvecklar sig .

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dags att Korrigera lite....gissar du kidnappat Iza när jag jobbat...det är Iza på bilderna! :) kram kram /Anette

Unknown sa...

Ja, jag undrade själv om det var Iza eller Izzie...som snutna ur samma näsa ;-)

Anonym sa...

Gissar att Izzi eller Iza vem som nu än är på bild är kullsyskon med Izor. Tycker det låter som en god idé att låta Izor hälsa på hos dig han med, utmaningen har varit densamma, snö som till och med älgarna simmade i och ingen fågel i södra sverige. Jag kämpar vidare på Dylta och hoppas öka på fågelkontakten när säsongen närmar sig.
Ha det,
Anders G

Unknown sa...

Rätt gissat Iza & Izzie är kullsyskon med Izor, klart att Izoe också är välkommen på besök ;-)