fredag 18 juni 2010

Höst??


 












Idag vräker regnet ner och ingen har lust att gå ut, det känns mera september än juni sommar månad.  Hundarna ligger inne och kurar och gör inte en ansats till att vilja gå ut. Visst är det konstigt att de bangar för lite  regn ena dagen för att andra dagar när de vet att det bjuds på något skoj i form av jakt eller andra aktiviteter plöjer fram genom  lera , vatten , issörja eller snöstorm. När de går ut idag, kommer de att gå som katten på het gröt och tycka det är otäckt att bli blöt om tassarna , fort ut och kissa för att snabbt komma in i köksvärmen från vedspisen igen.
  Idag kommer det nya valpbesökare för att titta & gosa med valpar som alltid är redo för bus & gos. Jag  hoppas att besökarna  kommer lite för min skull också !!

Bleika som anser sig vara en klok Gordonsetter tjatar om att hon vill också blogga..."kan jag inte få gästblogga liiite"  Hmmm, jag vet inte riktigt om jag törs släppa lös henne här, men Bleika är duktig på övertalning så vem vet.. Jag vet vad Bleika drömmer om idag, höst, fjäll och ripor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va? Menar du valpköparna ska ha bus och gos m dig också??? :) Trevlig helg! Kram

Unknown sa...

Nej, det ska de slippa :-)

TvåÄndsStickan sa...

Klart vi ville hälsa på DIG! Valparna är bara bonus! Tack för fika och god mat!
kram