söndag 15 augusti 2010

Hemma igen....

På väg ....
Kazzan står ...
Här var den...
Filuran har golukt i nosen

Häkza på tur
Jaaaa....
Bleika står, hedda sekunderar...
Stilfulla Mim
En del av gänget..
Iona hittar fortfarande sina pippisar
Fräcka Bleika
Iona
Ditzie

I väntan på hemgång

Då är hösten i full gång, jag är öm i hela kroppen efter 5 dagar på fjället. Det var rejält tunga ryggsäckar vi bar in men så hade vi massa lyx med oss också. Vad sägs om oliver, parmesan och torkat kött som snacks, renskavsgryta med grönsaker och kokosmjölk till varmrätt och brieost till dessert. Till detta dracks det både rödvin , GT och singelmalt ( don't like).
Det blev dock tidiga kvällar , värmen höll på att ta kål på både människor och hundar. Den tog dock inte kål på myggen dessvärre som höll "låda" hela natten och störde nattsömnen.

Fåglarna då, jodå de fanns där till slut, stora och fina kullar med stora kycklingar.
Hundarna skötte sig ibland och ibland brann det för dem, inte så konstigt att ivern blir för stor ibland de har nog längtat efter detta lika mycket som jag har.

Även gamla Iona fick följa med, hon får dock stanna hemma resten av hösten från fjällturerna, jag har lovat henne att hon och jag ska ta egna turer i skogen och titta efter tjädertuppen. Jag är imponerad över den gamla damens fart och intensitet, men det går mycket på vilja , fattar inte vad hon får orken ifrån, min fina underbara lilla Iona. Jag hoppas att hon får njuta av livet något år ännu......

Det var "gott" att komma hem igår till en varm dusch med hårtvätt och en säng där det inte fanns minsta ljud från myggen.

She blev lycklig över att se oss igen och valparna har växt rejält, jag återkommer senare idag med bilder på de små.

2 kommentarer:

Dernole sa...

Så fantastiskt härligt det låter, t.o.m trots myggen :)

Unknown sa...

ja, det kan inte bara vara solsken,det måste vara lite smolk i bägaren också annars uppskattar man det inte :-)