måndag 30 augusti 2010

Rapport från jakten



Då har vi avverkat jaktens första 5 dagar, jag går med mina hundar som hund förare under jaktens första 2 veckor. Jag tycket ett det passar mig utmärkt jag får ha full kontroll på hundarna som får många jaktsituationer och det fälls en hel del fågel över dem utan att de lär sig allt för mycket dumheter då jag kan ha fullt focus på hundarna. Alla hundar har varit ute någon tur och det har fällts fågel över dem alla, Hedda och Bleika är mina första vals hundar, någon av dem är alltid med och de övriga får bytas av. Premiärdagen fälldes det med en skytt 22 fåglar, Hedda fick 7 (jagade1/2 dag), Bleika 13 och Häxza 2 (1/2 dag) Mer än så avslöjar jag inte , men vi har OK med fågel och det är fina kullar :-)

Idag har vi vilodag men det blir nog en liten träningstur med Tasha som har börjat sin utveckling. Jag kallar henne för den fula ankungen, frågan är om hon någonsin blir någon svan...... men en duktig jakthund ska hon kunna bli.

Jag har dålig koll på vad som hänt runt om hund världen men har fått rapport om att Izak fick 2 UK i lördags .
En annan Panini "Gin" son som gjort bra ifrån sig är Aron som finns i Checkien ( där Gin har en kull med en Checkisk tik som heter Honza) , Aron har varit på Int utställning och fått Cert & Cacib, samt placerat sig som nummer 3 i gruppen. Stort Grattis !!!! Bilder på Aron finns här >>>>>

Inga kommentarer: