tisdag 3 augusti 2010

Snart höst


She på jakt

Helgen har tillbringats på
Fäviken, den årliga Game Fairen.
Även i år stod jag i Robur/Doggys monter, trevligt och mycket folk.
För min del och i min
almanacka börjar hösten nu, allt ska förberedas för att kunna åka till fjälls och träna hund och jaga i en dryg månad...*lääääängtar*

Igår var jag och hämtade She som börjar närma sig valpning. She har bott hos mig större delen av sitt liv, för ca 2 år sedan flyttade hon, hon älskar sin nya matte och visar tydligt när hon är här att hon vill vara med L. Igår när jag kom för att hämta henne var hon glad som vanligt när jag kom men hon la sig vid mina fötter när vi drack kaffe och det har hon aldrig gjort förut, när jag reste mig för att åka reste hon sig utan att jag sa något och visade tydligt att hon ville med i bilen. Fascinerande med djur vad de har för aningar antar att hon känner att i sin nuvarande situation var det nog tryggt att följa med sin gamla "matte" ändå , nu är She nöjd och glad med att vara här och vi inväntar med spänning den kommande valpningen.

Om ni undrar över hunden som blev påkörd så börjar hon piggna på sig och det finns stort hopp för att hon ska kunna vara med och jaga i höst.

Nu ska jag förbereda för dagens duvträning , 4 ivriga zettertjärnare är på ingång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Skönt att hunden som blev påkörd har piggnat till. Har just undrat.
Väntar med spänning på kort på valparna som väntas.
Kram Biggans mamma Karin i Anderstorp

Unknown sa...

Kan meddela att L som blev påkörd är på G..igår tog hon en vaktel så hon är definintivt på bättringsvägen :-)
Kram