tisdag 17 augusti 2010

Nu är vi igång


Morgondimma över fjällen
Fick sällskap av en uggla

Häkza har pejlat in en stor ripkull

Ha..där är de
Flyger så fint o Häkza sitter :-)

En lycklig Ditzie
Då är vi i fjällen igen, jisses vilken värme. Nog är det typiskt, vi har haft en usel sommar och nu när jag kan tänka mig lite svalare väder då kommer sommaren.
Igår kväll var jag ute med Hedda, Ditzie & Bleika, det var svårt för hundarna varmt och torrt, underligt att det efter allt regnande denna sommar kan vara torrt i marken. Vi hittade en del fågel och alla skött sig mer eller mindre,vissa har mycket spring i benen och det går allt för stort , men det ska vi jobba med.... de sköter fågel i alla fall.
I morse var jag uppe med tuppen, kl 5 var jag ute med Häkza & Filuran, perfekta förhållanden, fuktigt i backen och svag vind, kl halv nio var vi hemma igen , nöjda med vad vi fått uträttat , perfekt att komma hem till frukost .

Nu blir det paus under dagen innan vi kör ett kvällspass igen.
Foton från morgonen och gårdagen, det tar en evinnerlig tid att ladda upp bilder från fjället , Ni får se resten en annan gång :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul Kina, nästan som "live" sändning. Hoppas ni får ett bra eftermiddagspass också!

/ Thomas och resten av flocken i Boden.

Unknown sa...

Tack, Thomas! Kulatt Nu följer med :-)
Em passet var olidligt, varmt som i öknen ...allt med vingar som kan bitas fanns i luften..... men vi hade kul ändå :-O