måndag 22 november 2010

Fjälltur


















I helgen hade vi säsongens första fjälltur på skidor, superskönt. Dessvärre är det lite snö i fjällen ännu så det gäller att vara uppmärksam så man inte står på öronen, vilket jag gjorde flera gånger!!
 Jag var orolig för att mina hundar skulle vara i dålig kondition då de i höst inte fått lika mycket träning som de är vana vid. Jag behövde dock inte oroa mig, de klarade av turen galant, det blev en sväng på ca 2.5 mil i drag , alla 8 som var med fick även ett  20 min släpp var, vi hittade dock ingen fågel, men det var heller inte det viktigaste . Det känns skönt att få komma igång med skidåkningen och hundarna uppskattar det ännu mera  än vad jag gör. Det är en härlig känsla att få krypa upp i soffan på kvällen med en flock med trötta och nöjda hundar som ligger utslagna  runt mig. 

1 kommentar:

Ann Iren sa...

Så herlig Kina...her venter vi bare på at snøen skal komme ned hit også slik at vi kan sele på hundene og nyte livet :)