tisdag 23 november 2010

Oktan





















Får jag presentera Zettertjärns Oktan, han har läst om sina syskon här på bloggen och nu vill han också vara med .
 Oktan bor i Mittådalen och har flera storebröder av olika raser, en av dem heter Duke och är även han en Gordon Setter. Oktan har full kontroll på alla sina bröder och härjar vilt med dem alla, de har gett upp hoppet om att få honom att vara lugn så med stoiskt tålamod får han hänga dem i öronen och leka herre på täppan med dem. Oktan är nog ganska bortskämd, det är många "mattar" i familjen som skämmer bort honom, han har t ex slutat att äta hundkulor, numera är det endast finare tillagade köttbitar av ekologiskt , närproducerat vilt som duger ...hmmmm.

Oktan säger att han ska klå sin bror Duke på jakt, till att börja med ska han  ta flera jaktprovspremier i UKL, nu kan det tyckas ganska kaxigt med tanke på att Duke har många unghundspremier men  jag kan bara önska Oktan lycka till och säga att jag blir inte förvånad om han lyckas !!!
Just nu jobbar Oktan med att charma till sig ett sponsorkontrakt från www.oktanab.se. Jag blir inte förvånad om han lyckas med det också ...... :-)

4 kommentarer:

Dernole sa...

Söt som socker, matte och oktan kommer garanterat samarbeta sig fram till succe. Kommer hålla ett öga på denna lilla snygging :)
Kram

Unknown sa...

Vi får se vem av de 2 som är mest envis :-)
Kram

Barbro sa...

Jag sätter en slant på matte!

Unknown sa...

Jag är inte oenig med dig Barbro :-)