onsdag 6 juli 2011

Mördar Mim

Kärt barn har många namn...idag fick Mim ytterligare ett , nämligen Mördar Mim. Vad som för normala hundar ser omöjligt ut, det tar Mim som en utmaning och hon lyckas oftast med sina utmaningar. Hon tycker om att ligga nedanför duvslaget och titta på duvorna , där kan hon ligga orörlig i timmar, vilket inte gjort något tycker jag, Mim är ju fredligheten själv förutom när hon tar ripor i resningen!!
Idag ser jag hur en av mina vita duvor ( så klart) som jag är väldigt rädd om kommer in efter en flygtur och ska in i duvslaget i nästa ögonblick ser jag en flygande Mim med en vit duva i käften .... Shit. Mim har lyckats hoppa upp och knipa duvan när den ska gå in för landning på den lilla hyllan i det lilla hålet, en bra bit upp ffrån backen,tippar på 1,80 , dessvärre så klarade inte min fina vita duva den hårdhänta behandlingen och Mim fick sig en utskällning som gör att hon nog inte närmar sig duvorna på många dagar..... hoppas jag, för säkerhets skull blev hon dessutom förvisad till hundgården.






















Nu hade olyckan redan hänt så då gäller det att utnyttja situationen , det blev apport med färskt vilt på gänget, här är det Bleika som apporterar, hon tycker väl inte att en duva är det bästa apportämnet men hon gör som matte vill :-)










Men annars är det en fantastisk sommardag här i Krok, inte en krusning på Kallsjön och de dagarna är lätt räknade så nu ska här njutas.....
Ha en fin dag allihopen :-)

2 kommentarer:

Jane Hagström sa...

Oj då! Ja, de vita duvorna är/har man varit rädd om... kan se Mim´s blick framför mig.. tycker visst att jag känner igen den :-)) Ha en fin sommardag!

Unknown sa...

Jane, ja kreativiteten hos modern är det inget fel på, jag är glad att hennes avkomma här hemma inte ärvt densamma, orkar nog bara med en i taget av den sorten. Men någon av avkommorna har helt säkert fått detta av sin mor ... :-)